środa, 23 maja 2012

Kobieta za kółkiem cz. II - komentarze mile widziane ;>

Wracając do samochodów i kobiet...

Pomysł kobiecego samochodu pojawił się już w latach 50'. Wtedy to na ulice wyjechał ociekający różem Dodge La Femme. Ta perełka była niewątpliwie stworzona przez mężczyznę, który stwierdził, że różowa karoseria, złote dodatki i miejsce na różową parasolkę wystarczy żeby wszystkie kobiety rzuciły się na ten model.

Dodge La Femme 1955

Później pojawił się Porche 356A Damen wyposażony w elektryczne szyby (w trosce o połamane paznokcie), kosmetyczkę tuż przy kierownicy oraz szereg schowków m.in. na parasolkę.
Porsche 356A Damen
To dopiero rarytasy! Niestety, nie do końca sprawdziły się sprzedażowo i szybko zostały wycofane. 

Niezręczna reklama? 
Teraz do marketingu do kobiet podchodzi się nieco inaczej. Ciekawy jest przykład kampanii Peugeota "Co chciałbyś znaleźć w swoim samochodzie?" skierowanej zarówno do kobiet, jak i mężczyzn i ukazujące kobiety jako równe mężczyznom, a nie różowe Barbie / housewives. Kampania otrzymała brąz w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2012.

Kampania video

 Do kampanii została zaangażowana myjnia samochodowa Auto Aqua Park. Kampania miała na celu edukowanie posiadaczy Peugeotów, aby nie kupowali nieoryginalnych części. Jeśli Peugeotem przyjechała kobieta, pracownik myjni zostawiał jej męski krawat. Jeśli był to mężczyzna, fioletowy biustonosz. Do części garderoby dołączona była zawieszka z informacją "OBCE RZECZY W TWOIM SAMOCHODZIE MOGĄ PRZYSPORZYĆ KŁOPOTU. KUPUJ TYLKO ORYGINALNE CZĘŚCI PEUGEOT." Bilecik był tez kuponem rabatowym.

Ta kampania to bardzo dobrze przemyślany przykład na połączenie gender marketingu skierowanego do kobiet i mężczyzn. 
Takie kampanie lubimy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz