poniedziałek, 29 października 2012

UX - Łódź Design Festival 2012 vol.1


W poszukiwaniu nowych inspiracji wybrałam się w piątek na Łódź Design Festival 2012.
Ku mojemu zaskoczeniu podczas paneli i wykładów bardzo dużo mówiło się tu o User Experience. Dla projektantów jest to ważniejsze niż promocja.

Pierwszy wykład - niedziela 28-10-2012 godz. 10:00 (!) po sobotnim wieczorze spędzonym na Piotrkowskiej. ;) 


Zaczynamy od kawałka historii na temat projektowania mebli, a dokładniej - krzeseł. Okazuje się, że od czasów Micheala Thoneta (1796-1871) – historycznego producenta mebli - w produkcji mebli za dużo się nie zmieniło. Firma jednak stale się rozwija. Wiadomo, że gusta się zmieniają i fotel bujany naszej babci nie będzie już mile widziany w naszym nowoczesnym salonie. Ton ma na to odpowiedź – nowy bujak Dondolo zaprojektowany przez Michala Riabica.

Filozofia projektowania

Ton ma inną filozofię od firm produkujących meble. Zamiast zasypywać klientów nowymi produktami, stawiają na dopracowanie szczegółów.



Bardzo interesujące podejście do user experience i designu dla kobiet.
A very interesting approach to user experience and to design to women J
 


UX Design

Najbardziej kontrowersyjnym ze wszystkich wykładów było rozszerzenie pojęcia
BRD – Brand religion experience design
Steve Jobs został porównany do Jezusa
logo Apple - do symbolu krzyża 
Apple stores - do budynku kościoła
Siła religii wyprzedza wszelkie podstawowe twierdzenia na temat product designu.


The most controversial of all speeches was the extension of BRD – Brand religion experience design.  
Steve Jobs was compared to Jesus, Apple logo – sign of  across, Apple stores – church.
Religion strength overtakes all basics about product design.
 
Emo Design pokazuje też design dla kobiet i tłumaczy, że niektóre produkty po prostu nie pasują do wizerunku kobiety i dlatego nie są przez nie kupowane. Przykład typowo niekobiecego produktu, który jednak czasami kobiety kupują to GWOŹDZIE. Czasami wystarczy zaprojektować ładne opakowanie gwoździ i od razu zmienia się ich postrzeganie. 
Innym przykładem designu dla kobiet (i nie tylko) jest Command Picture Strip, produkt wykorzystujący kobiecą potrzebę zawieszania obrazów na ścianach (i ich obawę przed wierceniem dziury w ścianie). 


It is very interesting how Emo Design talks about special design for women. They show particular products that are designed and aimed at women. A brilliant example of recognizing women’s needs is a nail design for women. Women like pretty commodities so why not make pretty packaging that they would feel comfortable with.
Command Picture strip or a new product that would stick things together.

Pozostałe wykłady i główne idee z nich płynące opisze w kolejnym poście. Tu nie ma już na nie miejsca. :/ Poza tym czas wziąć się do pracy - w końcu jest poniedziałek !?

I promise to write about more speeches in later posts. There's no room for it here. Besides, it's high time to start work - it's Monday!?

Łódź Design Festival 2012 Lodz user experience brand marka fiskars apple iphone steve jobs design for women XD Ton ikea mazda polska customer empowerment

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz