środa, 24 października 2012

Starbucks, a może kawa na patyku?

"Kiedy Michael opowiadał, jak IdeaStorm pomaga firmie Dell wsłuchać się w potrzeby użytkowników, a dzięki temu ulepszyć jakość produktów i usług, mogłem tylko kiwać głową z uznaniem. W tym pomyśle kryła się także szansa dla Starbucksa. Szansa na to by odnowić kontakty z klientami. " 
Howard Schultz z Joanne Gordon Starbucks (s. 123)



MyStarbucksIdea to idealny przykład customer empowerment, który angażuje klienta i pozwala mu tworzyć innowacje, które mają szansę zostać wprowadzone w sieciach na całym świecie. Howard Schultz mądrze robił wybierając się na 50-kilometrowe przejażdzki rowerowe z Michealem Dellem, który opowiedział mu po raz pierwszy o stronie IdeaStorm, gdzie użytkownicy jego komputerów mogą dodawać swoje opinie i pomysły na temat produktów Dell.


Starbucks pozwala się wyrazić

Create Jobs for America

Posted on 7/31/2012 10:15 AMby jrm41 
If Starbucks is serious about creating jobs in America, why not have Starbucks stainless steel coffee mugs made in this country instead of China?

Przykłady wpisów bywalców Starbucksa pokazują, że Starbucks nie boi się pokazywać kontrowersyjnych opinii na swój temat. To dojrzałe i uczciwe podejście do klientów, którzy stają się coraz bardziej smart i sami chcą mieć wpływ na tworzenie produktów, które kupują. 


Bring back Free Syrup / Soy for My Rewards members

Posted on 9/18/2012 6:19 AMby jiujitsugirl 
I just got the email about the new changes and I am terribly disapointed.  I tend to order very customized drinks with flavour syrup in them, and saving the cost of the syrup was really nice.

Przy każdym wpisie znajduje się możliwość głosowania za lub przeciw pomysłowi. Pokazuje to rzeczywiste preferencje zaangażowanej społeczności klientów Starbucks. 

MyStarbucksIdea daje dużo większą wartość badawczą dla firmy niż standardowe badania jakościowe lub ilościowe, które oprócz tego, że są kosztowne pożerają tak dużo czasu, że zanim nowy pomysł zostanie wprowadzony, może być już nieaktualny. Z tym borykają się firmy/organizacje produkujące szybko zmieniające się produkty. Potrzebny jest im natychmiastowy feedback, który w szybkim czasie może zostać wprowadzony w życie.

To właśnie jest esencja customer empowerment i przyszłość komunikacji z marką. Jest jeden warunek - pomysły muszą mieć szansę zostać wprowadzone w życie. 

starbucks, kawa, coffee, mug, cup, filiżanka, kubek, customer empowerment marketingf komunikacja schultz dell ideastorm mystarbucksidea burza mózgów brainstorm klient ma głos client 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz