środa, 15 sierpnia 2012

Gender marketing na stronach www

Codziennie obserwujemy przykłady damskiego/męskiego marketingu w reklamie, mediach, social media... ale rzadko kiedy zwracamy uwagę na gender marketing na stronach www. 
Ostatnio przeglądając pomysły stron www na Awwwards znalazłam świetny przykład strony unisex. Jan Andersen i Poul Madsen, dwaj projektanci wnętrz i założyciele firmy projektowej Norman Copenhagen, pokazują na swojej stronie www, że są nie tylko świetnymi projektantami, ale też tworzą rozwiązania zarówno dla kobiet jak i mężczyzn.

Czego pragną kobiety i co chcą osiągnąć mężczyźni?

Ladies, gents 
Kobiety, w przeciwieństwie do mężczyzn dążą do UTOPII. Kobieca strategia to:
  • działanie dla dobra ogółu 
  • ULEPSZANIE otoczenia fizycznego i SIEBIE
  • doskonalenie relacji
Jak więc trafić do kobiet? Trzeba je inspirować, ale pozwalać im ulepszać życie swoje i innych, aby łatwiej im było wykonywać swoje codzienne czynności.
Do czego w takim razie dążą mężczyźni? Mężczyźni dążą do OSIĄGNIĘĆ
Ich strategią będą:
  • pozycja wyższości 
  • polityka i rozgrywki
  • koncentracja na ogólnych hasłach, a nie na szczegółach
  • koncentracja na metodach twardych, nie miękkich (jak kobiety)
Jane Cunningham, Philippa Roberts Zakupy na  Obcasach
Kiedy tak spojrzymy na dążenia kobiet i mężczyzn łatwo nam będzie dotrzeć do sedna tego, jak powinna wyglądać strona internetowa firmy, która chce dotrzeć do obydwu grup. Przykład NORMAN COPENHAGEN - strona dnia wg użytkowników Awwwards.com.

Przez różowy kolor strona sprawia wrażenie skierowanej głównie do kobiet, ale... nic bardziej mylnego! 

Twórcy Norman przełamują stereotyp różu jako kobiecego koloru i pokazują go nie jako kobiecy, ale MODNY w tym sezonie. Tym samym odrzucają przekonanie, że jeśli jesteś kobietą, to ten kolor powinien Ci się podobać. Przyjazne kobietom jest tez menu główne, w którym na drugim miejscu znajduje się podzakładka "Families" z produktami przyjaznymi rodzinie. strona jest prosta i łatwo przechodzi się w niej do koszyka, co również ułatwia poruszanie się po niej kobietom.


Alternatywą dla początkowego różu staje się zielona podstrona zatytułowana "Classic Man's Bike" poświęcona męskim rowerom z zielonymi dodatkami. Opis produktu zaczyna się tak: "Gdyby Norman Copenhagen było rowerem wyglądałoby dokładnie tak..." Widać tu sprytną rywalizację o uwagę klienta i dążenie do ulepszeń (UTOPII). Zabiegi te trafiają w dążenia zarówno kobiet, jaki i mężczyzn.
Poza świetną grafiką właściwą firmie projektowej, na uwagę zasługuje intuicyjność i prostota strony oraz możliwość obejrzenia katalogu na stronie. Całą strona rządzą ogólne HASŁA - tak bliskie mężczyznom. Ponadto, nie ma tu ani jednego zbędnego elementu. Strona jest estetyczna i praktyczna. Odpowiada więc głównym dążeniom kobiet i mężczyzn.

mężczyźni, kobiety, men, women, marketing, women marketing, men marketing, gender marketing, bike, norman copenhagen, denmark, websites, gender studies, www, firma projektowa, design, customer empowerment, marketing dla kobiet, Olympics, sex, motywacje, projekt, interior design, website, strona, konferencja, , blog, marketing płci, płeć, strona www

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz