poniedziałek, 3 grudnia 2012

Pokolenie wina do trzech dych

Wino to symbol napoju bogów, dionizyjskich ekstaz, pożądania, ale też prawdy (in vino veritas - szczególnie po którymś kieliszku;). Przyjemność z picia wina opisywali bardzo wysublimowani pisarze; Baudelaire w oparach  opium "Wino i haszysz", J. Kochanowski "Z wina dobra myśl roście" (Pieśń I). Google zna ich jeszcze więcej. ;)

Mnie jednak interesują bardziej przystępne formy spożywania wina. Moim idolem jest ostatnio Gary Vaynerchuk, Amerykanin z dużą wiedzą o winie (dystrybutor i pasjonat wina oraz współwłaściciel firmy zajmującej się social media), który kiedyś powiedział, że ma dosyć nudnej pracy i zaczął pokazywać w sieci swoją pasję do wina. Bez zadęcia i obowiązkowego garniaka. Zaprasza gości w szortach i degustują razem drogie wina. Nie ma jak American style. 




Tylko to plucie do wiaderka...


Polską odpowiedzią na Garego jest m. in. Jerzy Kruk, który też stara się przekazywać swoją wiedzę o winach za pomocą videoblogu i nawet ciekawie o nim opowiada i... oczywiście też ma wiaderko. ;) 


Świeżym oddechem na polskim rynku win jest blog dotrzechdych.pl, który jak sama nazwa wskazuje promuje kupowanie win w przyzwoitej cenie. Na stronie znajdziemy recenzje różnych win dodawane przez sommelierów w luźnym stylu. 


Sieci handlowe i kobiety szansą polskiego rynku wina
Badania mówią, że Kowalski pije wina coraz więcej, a w roku 2012 wydaliśmy na wino 1,8 mld zł. Ta liczba jest wciąż 10 razy mniejsza w porównaniu z przeciętnym Europejczykiem, ale stale rośnie. "Puls Biznesu" uważa, że szansą na wyższą konsumpcję są sieci handlowe i kobiety.

Na ciekawą współpracę z siecią Intermarche wpadł dotrzechdych.pl, który na etykietach na butelkach win z tej sieci zamieścił cytaty z recenzji blogerów na temat tych win. Prosty pomysł, ale świetnie angażuje do wejścia na blog i dodania recenzji samemu. 

dotrzechdych.pl idzie z prądem nowych trendów i zaczął też docierać do kobiet, dzięki promocji swojego konkursu na najlepszą recenzję wina z Intermarche na portalu badającym opinie kobiet  Prekursorki.pl
Jak tak dalej pójdzie, to Europejczycy zostaną w tyle, a w polskich mieszkaniach obok zlewów będą wiaderka. Mnie ta perspektywa aż tak nie przeraża ;O 
Gary Vaynerchuk, wino, wine, vino, sommelier, wina chile, nowa zelandia, new zealand, french wine, francuskie wina, intermarche, tesco, biedronka, customer empowerment, marketing, social media, youtube, video blog, blog

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz